måndag 12 januari 2009

Bullbak och kakbak !

Det slår ju nästan aldrig fel, man tror att man har hur mycket tid som helst. Men inte då, jag hade ju tänkt komma igång med att baka tidigare. Nu kom jag igång på lördagskvällen och in på natten. Och då var bara de 100 bullarna klar, sov några timmar sen gjorde jag syltkakor. Degen hade jag ju gjort på natten, så det var bara att rulla och trycka i sylten. Det är så praktiskt med syltflaskorna det blir ju inte någe söl. Och det blev lite över 100 stycken, skulle nog ha gjort fler som jag tänkte. För det gick åt hade bara 2 st med mej hem, men bullarna blev det ca 50 kvar. Det va ju fler som bakat oxå, tur va det att vi va två som bakat bullar annars hade många blivit utan bullar. Jag kanske ska skriva vad jag var någonstans, jo jag va på julgransplundring på Vallens församlingshem. Konfirmanderna var med och va funktionärer till alla lekar för barnen. Ja jag dansade inte kring granen för jag va ju mest i köket.

Inga kommentarer: